Zacznę od pytania nurtującego wielu ludzi, także moich znajomych - jak dokonywać selekcji konkursów?
Otóż ja zwracam uwagę na kilka elementów:
2. Do kogo konkurs jest przeznaczony - może być to podane w regulaminie lub w treści. Organizator powinien zamieścić informację dla jakiej grupy wiekowej jest dostępny dany konkurs. Jeśli konkurs jest przeznaczony dla osób pełnoletnich, trzeba zwrócić uwagę na to, czy w zadaniu konkursowym nie ma żadnej niejawnej informacji jaka grupa wiekowa tychże osób najlepiej nadawałaby się do zadania. Na przykład jeśli polecenie mówi "Napisz w kilku zdaniach jak radzisz sobie ze schorzeniami reumatycznymi", lub "Opisz najbardziej odjechaną bibę swojego życia". Ten pierwszy przykład jest zapewne skierowany do osób 50 +, natomiast drugi - do ludzi młodych.
2. "Lokalizacji" konkursu - Strona organizatora? Blog? Facebook? Wiele od tego zależy. Nie każdy ma bowiem ochotę brać udział w konkursach na Facebooku. Część osób nie posiada tam konta, co jest czynnikiem eliminującym. Z autopsji najbardziej przyjazne ludziom są konkursy, w których należy przesłać odpowiedź/zgłoszenie meilem. Ostatnio coraz bardziej popularne są także konkursy organizowane przez Blogerki. Facebook, oprócz tego, że jest jednym z najpopularniejszych światowych portali społecznościowych, jest także wielkim zrzeszeniem konkursów - jednak trzeba bardzo dokładnie "przyjrzeć się" konkursowi, zanim weźmie się w nim udział - o zagrożeniach wynikających z udziału w NIEKTÓRYCH z nich na tym portalu opowiem w jednym z następnych postów.
3. Zadania do wykonania - I znów nasz kochany Facebook, na którym popularne stały się loterie, typu "Spośród osób, które udostępniły nasz konkursowy post rozlosujemy wycieczkę na Syberię". Organizatorzy konkursów na tzw. FB często by zwiększyć liczbę swoich fanów organizują konkursy, w których uczestnicy prześcigują się głosami. Przy okazji ludzie, którzy oddają te głosy są zmuszeni polubić profil naszego organizatora. Sprytne i chwytliwe. Pomijając konkursy facebook'owe my sami często dokonujemy selekcji w zależności od zadania, jakie mamy wykonać. Jeśli nie czujemy się mocni w zadaniu opisowym a amatorsko robimy zdjęcia to wybieramy zadania fotograficzne itd.
4. Nagrody - to chyba najbardziej kluczowy element. Jeśli do wygrania jest coś co nam się przyda, lub coś wartościowego, chętniej bierzemy udział w tym konkursie. Także w przypadku dużej liczby nagród można zauważyć popularność konkursu. Mniejsze nagrody to mniejszy popyt, więc zdecydowanie łatwiej wygrać bilety do kina, pendrive, czy książkę, niż tablet, telefon, czy rower.
5. Organizator - dużo osób zwraca uwagę (słusznie) na to czy organizatorem jest firma, którą zna, lub która ma swoją stronę internetową (jeśli konkurs organizuje przykładowo dany profil na FB). Wtedy darząc taką jednostkę/firmę zaufaniem i chętniej uczestniczą w różnego typu zabawach.
6. Ilości zgłoszeń - dużo osób nie bierze udziału w konkursie, w którym jawna jest ilość zgłoszeń. Jest to demotywujące i często przychodzi wtedy myślenie "Tyle osób wzięło udział, to ja nie mam szans". Najlepiej jest więc żyć w niewiedzy, to dodaje dużej motywacji do działania.
I przede wszystkim - ZAWSZE należy czytać regulaminy.
Pozdrawiam :)
D.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz